Faima


 

Un misionar care traise în China timp de mai multi ani si un cântaret care statuse acolo doar doua saptamâni se întorceau în Statele Unite pe bordul aceleiasi nave. Când acostara la New York, misionarul vazu ca pe tarm o mare multime de admiratori îl astepta pe cântaret.
– Doamne, nu pot întelege, murmura misionarul nostru. Eu am dedicat Chinei patruzeci si doi de ani din viata mea, în vreme ce el a stat acolo abia doua saptamâni si iata ca aici sunt mii de persoane venite sa-i ureze lui bun sosit acasa, câta vreme pentru mine nu a venit nimeni.
Domnul îi raspunse însa:
– Fiul meu, tu înca nu ai ajuns acasa.

– Într-o buna zi, un calator trecu pe la un rabin faimos.
Fu uimit sa vada ca rabinul nu avea altceva decât o odaie plina de carti. Avea drept mobila doar o masa si o lavita.
– Dar, învatatorule, unde-ti este mobila? întreba calatorul nostru.
– Dar a ta unde este? întreba la rându-i rabinul.
– A mea? Pai, eu sunt doar în trecere pe aici, raspunse calatorul.
– Si eu la fel, zise rabinul.

Lasă un răspuns

