Misiunea


Dupa un îndelungat rastimp de viata comunitara, de meditatie si rugaciune, trei discipoli îsi parasira maestrul si îsi începura misiunea în lume.
Dupa zece ani, cei trei se întoarsera sa-l vada pe învatatorul lor.
Batrânul calugar îi pofti sa seada în jurul sau, întrucât durerile batrânetii nu-l mai lasau sa se ridice. Fiecare dintre ei începu sa povesteasca tot ceea ce facuse.
– Eu, începu cel dintâi cu un oarece orgoliu în glas, am scris o multime de carti si le-am vândut în milioane de exemplare.
– Ai umplut asadar lumea de hârtie, zise învatatorul.
– Eu, cuvânta cel de-al doilea cu mândrie, am predicat într-o multime de locuri.
– Ai umplut asadar lumea cu vorbe, zise învatatorul.
Spuse si cel de-al treilea:
– Eu ti-am adus aceasta pemita ca sa ai de ce sa-ti sprijini picioarele sa nu te doara.
– Tu, zise învatatorul surâzând, tu l-ai gasit pe Dumnezeu.

Un mare ascet, cunoscut în întreaga lume pentru sfintenia sa, locuia într-o pestera adânca. Sedea toata ziulica cufundat într-o profunda meditatie si avea mereu gândul îndreptat spre Dumnezeu.
Într-o buna zi însa, pe când ascetul cel sfânt medita, iesi la iveala un soricel si începu sa-i rontaie încaltarile. Pustinicul deschise ochii foarte înfuriat.
– De ce ma deranjezi în timp ce meditez?
– Dar îmi este foame, scânci soricelul.
– Du-te încolo, soarece blestemat, izbucni iar ascetul. Cum îndraznesti sa ma deranjezi chiar acuma când eu caut comuniunea cu Dumnezeu?
– Dar cum sa gasesti comuniunea cu Dumnezeu daca nici macar de mine nu poti tine seama?

Lasă un răspuns

