Parfumul


Noi, fiintele umane, parem a fi pierdut din vedere faptul ca suntem un fel de animale care nu au nici macar blana sau colti ascutiti pentru aparare. Dar nu rautatea, ci umanitatea este cea care ne ocroteste: acea capacitate de a-i iubi pe ceilalti si de a primi iubirea pe care doresc sa ne-o ofere ceilalti.
Nu duritatea ne daruieste pacea în timpul noptii, ci tocmai blândetea, aceea care îi face pe cei de lânga noi sa doreasca a ne învalui cu iubirea lor. Adevarata putere a omului consta în blândetea sa.

„Prea târziu te-am iubit, frumuseţe străveche şi mereu nouă, prea târziu te-am iubit. Tu erai înlăuntrul meu, iar eu în afară trăind  fără tine şi aruncându-mă asupra acelor frumuseţi pe care tu le-ai plăsmuit şi care fără tine nu ar fi putut exista. Tu erai mereu cu mine, dar eu nu te-am găsit. ”

                                                              (Sfântul Augstin)

Lasă un răspuns

