Codul deontologic al terapeutului in reflexologie


Refloxologia ca stiinta a zonelor reflexogene este practicata de persoane care au inclinatii spre abordarea holistica a omului in suferinta, daruire neconditionata in aportul pe care il are pentru prevenirea, pastrarea si promovarea, precum si redobandirea starii de sanatate, in constiinta participarii la actul terapeutic si nu arogarea meritelor de vindecator.

Un reflexolog bun trebuie sa indeplineasca, in principal, urmatoarele calitati:

  • disponibilitate de a fi util;
  • dorinta de a-i face pe ceilalti sa se simta bine si plini de energie;
  • spirit linistit, calm, echilibrat;
  • spirit protector si sensibil;
  • sinceritate si respect fata de ceilalti;
  • preocupare fata de durerile, suferinta si alte probleme de sanatate ale solicitantului;
  • este un bun ascultator si raspunde la intrebari;
  • respecta principiul confidentialitatii;
  • nu vorbeste incontinuu;
  • da dovada de buna dispozitie si ii incurajeaza pe pacienti sa fie optimisti;
  • este sincer interesat de sanatatea celorlalti;
  • este extrem de competent;
  • este exhaustiv;
  • receptiv la indiciile oferite de zonele reflexogene activate;
  • sensibil la efectele pe care sedinta le are asupra pacientului;
  • capabil sa induca persoanei pe care o trateaza o senzatie de siguranta si de comoditate;
  • are o atingere increzatoare si terapeutica;
  • are maini curate, cu unghii taiate si fara inele;
  • are maini puternice;
  • are cunostinte si abilitatea de a identifica si de a individualiza punctele reflexogene;
  • tine fise de sanatate detaliate;
  • ofera o atmosfera placuta si incurajatoare;
  • creeaza o atmosfera armonioasa si protectoare, cu lumina puternica si cu muzica in surdina;
  • il informeaza din timp pe pacient ca trebuie sa aiba picioarele curate si ii spune care ar trebui sa-i fie asteptarile in ceea ce priveste prima sedinta;
  • inainte de inceperea tratamentului verifica daca picioarele pacientului au anumite rani sau zone care ar putea fi sensibile;
  • ii cere pacientului sa-i spuna daca simte vreo zona sensibila la nivelul labei piciorului;
  • nu foloseste vreo zona sensibila la nivelul labei piciorului;
  • nu foloseste lotiuni sau creme – risc de ecranare;
  • mentine camera la o temperatura adecvata si are grija ca picioarele pacientului sa ramana calde in timpul tratamentului;
  • il incurajeaza pe pacient sa adopte si alte schimbari pozitive in ceea ce priveste sanatatea, cum ar fi o dieta si un stil de viata sanatos;
  • nu se grabeste, dar nici nu pierde timpul pe parcursul tratamentului;
  • nu provoaca durere pacientului.

Caracteristicile atitudinale si aptitudinale ale reflexologului:

EXHAUSTIV 

  • acopera fiecare punct reflexogen de pe picior cel putin o data;
  • actioneaza asupra degetului mare al piciorului si asupra reflexelor glandulare si ale rinichilor cel putin de doua ori;
  • se ocupa de reflexele zonelor afectate cel putin de doua ori.

METICULOS

  • actioneaza cu pasi de inaintare marunti pe suprafata intregului picior;
  • acopera fiecare centimetru al labei piciorului;
  • se concentreaza asupra oricaror amanunte ale zonelor reflexogene complicate.

SISTEMATIC

  • are o succesiune de pasi pe care ii foloseste de fiecare data;
  • urmareste acesti pasi succesivi atunci cand aplica un tratament;
  • cunoaste etapele unui tratament atat de bine, incat poate sa il aplice si cu ochii inchisi;
  • in cazul in care este intrerupt, poate relua cu usurinta tratamentul din punctul in care s-a oprit.

CONSTIENT

  • este constient tot timpul de reflexul asupra caruia actioneaza;
  • este constient de felul in care pacientul reactioneaza la atingere;
  • este capabil sa modifice cutanat gradul de apasare in functie de limitele confortului pacientului;
  • poate tine minte cu usurinta care sunt zonele sensibile pe care le-a depistat pe suprafata plantara, interpretand reflexodiagnosticul.

SENSIBIL

  • se ocupa de fiecare persoana ca si cum ar fi unica si diferita avand nevoi si senzatii variate;
  • modifica sedinta in asa fel incat sa satisfaca nevoile fiecarei persoane;
  • poate folosi intuitia pentru a percepe ce simte persoana sau ce ii este necesar acesteia;
  • asculta pacientul, permitandu-i sa se exprime si sa fie intr-adevar auzit.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s