Curs VII – Concepte in vindecare


Etape avansate de vindecare PSI
Exercitiile prezentate in acest capitol au un grad de dificultate mai ridicat. Este bine sa nu ne grabim si sa nu avansam la exercitiul urmator daca nu stapanim bine tehnica.
Unele dintre exercitiile prezentate in acest capitol ne vor parea mult mai simple decat cele din capitolele anterioare. Dar nu trebuie sa precupetim timpul necesar efectuarii exercitiilor si nici sa comparam progresul inregistrat de noi cu cel inregistrat de altii, sau cu ceea ce, dupa impresia noastra, am fi putut realiza. Fiecare om este o individualitate si merge pe propriul sau drum.

PURIFICAREA CHAKRELOR

Purificarea chakrelor este extrem de importanta, atat in vindecarea altora, cat si in autovindecare. Iata o metoda pentru purificarea propriilor chakre.
1. Ne impamantam si intram in transa.
2. Ne instalam in cea de-a treia chakra. Ne imaginam cum energia excitanta care s-a acumulat aici se transfera in cea de-a doua chakra, se acumuleaza aici, urmand a fi transferata in prima chakra. Repetam acest proces. Inlaturam prin tija de impamantare tot ceea ce avem acumulat in aceste chakre. In timpul acestui exercitiu nu trebuie sa cercetam ce anume inlaturarn, desi, desigur, o putem face.
3. Ne instalam in a patra chakra. Acum procedam in sens invers.Transferam intreaga cantitate de deseuri psihice din a patra charka, in a cincea, apoi in a sasea si a saptea chakra, iar prin aceasta le evacuam in exterior. Ne imaginam ca totul a fost inlaturat din aura noastra si se dizolva in energia neutra.
4. Ne intoarcem in prima chakra. Umplem acest centru cu energie de culoare portocalie si ne imaginam ca aceasta circula prin fiecare chakra. Am evacuat tot ce era strain. De fiecare data, evacuand tot ce nu ne era necesar, spatiul eliberat se umple cu energie pura. Natura nu suporta vidul, atat in spatiul fizic, cat si in cel psihic; daca vom lasa spatiul neocupat, nu trebuie sa mai mentionarn ce se poate acumula in el.
5. Repetam etapa a patra pentru a doua si a treia chakra. Apoi inchidem fiecare dintre chakrele inferioare, astfel incat sa ne fie comod.
6. Umplem cele patru chakre superioare, una dupa alta, cu energie portocalie. Culoarea portocalie este totdeauna o culoare eficienta, dar daca preferam sa folosim alta, vom proceda cum credem mai bine. Cele patru chakre superioare nu se inchid.
7. Iesim din transa.
Procesul de purificare a chakrelor este o procedura pe care o putem efectua cat de des dorim. Dupa efectuarea etapei a sasea, putem inlatura toate legaturile, gasind tablourile agasante care impiedica fluxul de energie.
Pentru a vindeca o alta persoana prin aceasta metoda, ne impamantam atat pe noi, cat si pacientul, apoi asezam mana deasupra celei de-a treia chakre a pacientului si ne imaginam ca mana noastra impinge tot ce nu este necesar din chakrele inferioare in tija de impamantare, iar de aici adanc in Pamant.
Apoi ne asezam mana deasupra celei de-a saptea chakre a pacientului si ne imaginam ca extragem tot ce este in plus in a patra chakra si inlaturam ce am extras prin a saptea chakra in atmosfera. Apoi se umple fiecare chakra cu energie curata, portocalie.

STAPANIREA CORPULUI

Iata un exercitiu, care poate parea oarecum neobisnuit, destinat sa ne reinnoiasca legatura cu propriul nostru corp, sa ne consolideze situatia de posesor al propriului spatiu fizic si sa ne reaminteasca faptul ca, orice s-ar intampla, mintea noastra ne poate spune: ,,Acesta este corpul tau.”
,,A avea”, ,,a stapani” ceva anume inseamna in limbajul psihicului ,,a face sa-ti apartina in totalitate”. De exemplu, parintii ne-au invatat sa mergem, prin urmare ei pot continua sa stapaneasca o parte a picioarelor noastre, iar noi este posibil sa nu le stapanim pe deplin niciodata. Putem creste cu convingerea ca organele genitale sunt intr-o oarecare masura impure, asa ca niciodata nu vom putea sa le stapanim pe deplin si sa le folosim ca pe ceva ce ne apartine.
Acele zone din corp pe care nu le stapanim sunt zonele in care se poate bloca energia terestra si cosmica. Aceste zone, in care adesea suntem ,,inconstienti sau adormiti”, sunt zonele in care de cele mai multe ori apar maladiile fizice. Aici aura poate fi foarte subtire sau poate lipsi in totalitate.
Daca doriti sa deveniti stapinul corpului dumneaoastra, sa parcurgem urmatorul exercitiu. Ne impamantam, apoi ne instalam in degetele mari ale picioarelor (la fel cum ne-am plasat in centrul capului, in coltul camerei sau in una dintre chakre). Mobilizam intreaga noastra putere de constientizare in aceste puncte. Probabil nu ne-am gandit niciodata atat de mult la degetele mari ale picioarelor si vom determina cum ne simtim aici si ce simt degetele noastre, apoi ne mutam la talpile picioarelor. Cum sunt acestea: usoare, friguroase, ingreunate, amortite sau dureroase? Ne instalam apoi in gambe.
Astfel, ne vom afla pe rand in fiecare particica a corpului nostru: in genunchi, in coapse, in fese, in organele genitale, in abdomen, torace, umeri, in brate, coate, antebrate, palme, degete, in partea dorsala a toracelui, la ceafa, in gat, barbie, buze, limba, dinti, nas, obraji, urechi, par, cap. Pentru fiecare popas vom consuma atat timp cat va fi necesar si, parasind o parte a corpului, vom fi gata sa ne oprim in urmatoarea.
Patrunzand in fiecare parte a propriului nostru corp, vom vorbi cu aceasta. Vom da binete abdomenului si-1 vom intreba daca nu doreste ceva pentru el. El poate raspunde: ,,Mai usor cu alimentele picante”, sau: ,,Largeste cureaua.” Vom sta de vorba cu talpile noastre. Ele ne pot spune: ,,Nu ne uita. Avem nevoie de incaltaminte mai comoda” sau: ,,Multumim pentru baia cu saruri minerale.”
Trebuie sa mentionam ca in unele parti ale corpului ne vom simti bine si comod, confortabil, pe cand in altele ne poate inconjura plictiseala, vom simti o apasare sau o ten-siune. Acestea sunt zonele pe care nu le stapanim in totalitate. In fiecare parte a corpului nostru vom constientiza senzatiile, atat pe cele placute, cat si pe cele neplacute. Primul pas care ne da sentimentul ca intregul corp ne apartine va fi senzatia ca puteti stabili in ce parte a corpului ne simtim confortabil si unde ne simtim straini. Vom examina cu atentie daca nu cumva s-a acumulat durere in acele zone ce ne sunt straine. Daca este asa, vom sterge aceste imagini. Dupa ce incheiem procesul de luare in posesie a corpului nostru, revenim in centrul capului. De aici,construim pe ecranul nostru mental tabloul intregului corp. Inconjuram aceasta imagine pe cat posibil cu maxima iubire si tandrete inlaturam imaginea si iesim din transa.

ARTA DE A FI SANATOS

Procesul de vindecare presupune restabilirea echilibrului in organism. Vindecatorii cauta sa-si concentreze atentia de cele mai multe ori asupra a ceea ce nu este ,,in regula” in corpul fizic sau psihic, nu asupra a ceea ce este ,,normal”. Trebuie sa privim corpul in ansamblu sau in legatura cu Universul pentru a fi feriti de erori. Vindecarea este un proces de corectare a corpului energetic, care permite corpului fizic sa functioneze normal.
Urmatoarele exercitii sunt destinate readucerii sub controlul nostru a starii naturale de forta si vointa. Sunt destinate sa ne dezvete de unele modele pe care le-am invatat in copilarie si care erau utile copilului. Aceste modele nu ne sunt potrivite totdeauna, iar uneori pot fi chiar nocive. De pilda, astmul bronsic poate fi urmarea atentiei exagerate pe care ne-au acordat-o parintii in copilarie. Dar oare dorim acum sa ni se acorde aceeasi atentie? Poate platim pentru aceasta atentie cu imposibilitatea de a respira usor sau poate tine de destin.
1. Ne impamantam si intram in transa.
2. Identificam in propria aura zonele care emit o energie sanatoasa, vibranta, pura, de culoare aurie.
3. Ridicam nivelul energetic din celelalte zone ale corpului, astfel incat sa corespunda energiei inalte din zonele sanatoase. Trebuie sa ne sugestionam ca nivelul energiei creste daca ii vom ordona aceasta. Atunci vom putea ridica acest nivel cat dorim.
4. Facem sa circule energia prin chakrele si aura noastra, apoi ne aplecam cu capul mai jos de genunchi si iesim din transa.
Putem folosi acest exercitiu si pentru vindecarea altor persoane. Trebuie sa identificam portiunile sanatoase din aura acestora, in loc sa le cautam in propria noastra aura, apoi ridicam nivelul lor energetic asa cum l-am ridicat pe al nostru. Este bine sa invatati pacientii sa respire corect.
Restabilirea energetica a corpului fizic se face si prin metode de respiratie, prin tehnici Radja-Yoga.

VOCEA INTERIOARA

Exercitiul de mai jos este unul dintre cele mai simple si da rezultate pozitive in toate domeniile activitatii psihice. Am amintit deja despre vocea noastra interioara, aceasta parte a EU-lui nostru care intotdeauna stie tot si ne propune, ca raspuns la intrebarile noastre, numai judecati de folos. Pentru a intra in legatura cu vocea noastra interioara, vom inchide mai intai ochii si ne impamantam. Ne gandim la o intrebare la care am dori sa primim raspunsul. De exemplu: ,,Oare vreau cu adevarat sa merg la plimbare?” sau: ,,Seful meu are de gand sa ma avanseze?” sau: ,,Oare sora mea chiar iubeste pe cineva?”
Pe ecranul nostru mental scriem cu majuscuie: ,,DA”. Apoi, scriem tot cu majuscule: ,,NU”. Formulam intrebarea si vedem care din raspunsuri s-a luminat. Intelegem ca este foarte simplu, dar viata nu trebuie sa fie prea dificila. Incercam, trebuie sa incercam. Vom fi uimiti cat de repede cat si de usor vom primi un raspuns corect si precis. De multe ori raspunsul ,,DA” vine sub forma unei tensiuni usor sesizabile pe partea dreapta a fruntii sau in centrul fruntii, iar raspunsul ,,NU” pe partea lobului frontal stang, sau parca din ceafa ni s-ar extrage o tija.
Acest procedeu este util si pentru discutiile cu propriul corp. De pilda, putem verifica astfel echilibrul substantelor nutritive. Intrebam: ,,Mai ai nevoie de vitamine?” Daca primim un raspuns pozitiv, incepem sa enumeram: A, B, C, D, E, primind raspunsul: ,,DA” sau ,,NU” pentru fiecare vitamina. Daca dorim putem sa variem intrebarile, adaugand “uneori” sau ,,putin” sau ,,mult”, sau alte gradatii ale raspunsului. Vom fi cat se poate de independenti si originali.

DE CE SE IMBONLAVESC OAMENII ?
Cei mai multi dintre noi cred ca boala este o nenorocire care se abate asupra noastra, un accident in care nu avem nici o vina. Poate ca ne imbolnavim pentru ca am mers prin ploaie cu capul descoperit, sau pentru ca este o epidemie de gripa. Atunci de ce unii oameni umbla mereu cu capul descoperit, nu poarta palarii sau caciuli, nu se tem de epidemii si sunt sanatosi toata viata? De ce unii sunt permanent sanatosi chiar in mijlocul epidemiilor?

VINDECAREA PRIN PRELUAREA BOLII

Daca nu efectuam corect procedurile, putem descoperi ca avem aceleasi boli de care ne-am vindecat pacientii. Iata, de ce la inceputul acestui curs, am invatat sa ne impamantam.
Cand suntem impamantati, suntem mai putin inclinati sa plutim in nori, avem ,,picioarele noastre psihice” bine infipte in Pamant. Sunt unii vindecatori care iau asupra lor bolile pacientilor, iar apoi se vindeca de maladiile astfel preluate. Nu consider ca ar trebui sa procedem astfel si va sfatuiesc foarte insistent sa nu faceti acest lucru.
In cazul in care ne credem martiri sau suntem putin masochisti si ne roade curiozitatea sa stim ce putem simti la preluarea bolii pacientului, vom alege pentru experiment ceva mai putin grav, cum ar fi durerea de cap, dar in nici un caz nu vom alege o maladie grava cum este cancerul. Dupa ce vom intra in transa, deschidem larg cea de a doua chakra. Apoi, dupa ce separam durerea de cap de persoana pacientului, o cream din nou “in rnintea noastra” pentru propria noastra persoana. Unde este durerea in cap? Ce culoare are? Cat este de intensa? Care ii este temperatura? Este o durere care pulseaza sau este continua? Acum pacientul nostru trebuie sa se simta bine, iar pentru noi a venit momentul sa luam aspirina. Sa nu ne asteptam la compatimire din partea pacientului pentru ceea ce am facut. Acum boala lui ne apartine si trebuie sa ne punem intrebarea: ,,Am vrut oare sa primim ceea ce am primit? Prin ce procedeu ne vom vindeca?

TULBURARILE PSIHICE

Deseori vindecatorii sunt pusi in situatia de a ajuta persoane care prezinta serioase dereglari emotionale sau psihice. Sa nu uitam ca aceast curs este un ghid pentru efectuarea unor procese de vindecare psihica. Cand ni se adreseaza o persoana cu tulburari serioase, ii vom face cel mai mare bine trimitand-o la un psihiatru calificat.
In al doilea rand, putem sa efectuam cateva procedee de vindecare de la distanta, care desigur nu inlocuiesc interventia unui medic calificat. Dar persoanele cu grave tulburari psihice si emotionale au de obicei ceea ce numim ,,motivatii tainice”.
Daca nu dorim sa ne implicam in acest joc si sa jucam cu cartile pe fata, este mai bine sa le multumim pentru vizita. Nu sunt necesare explicatii detaliate, este suficient sa refuzam. Dupa cum s-a mentionat anterior, priceperea de a spune ,,NU” este o arma psihica foarte pretioasa.
Un om cu serioase tulburari de acest fel nu doreste sa fie vindecat. Un bun psihiatru il va obliga pe pacient sa sesizeze rezultatul nesteptat al bolii sale si il va putea ajuta sa se elibereze de jocul lui periculos si sa se insanatoseasca. Efectuand cateva procedee de vindecare a pacientului absent, vom putea la randul nostru sa-1 ajutam, dar foarte probabil, ajutorul nostru va fi limitat.

NECOOPERAREA PSIHICA

Cei care solicita vindecarea fara sa o doreasca joaca un joc numit ,,Eu nu vreau si tu nu ma poti obliga”. Orice am face, oricat am fi de priceputi ca vindecatori, oricat am fi de instruiti, aceasta boala nu o vom putea invinge. Dupa cum am mai spus, nu vom putea vindeca un om care nu doreste sa fie vindecat.
Vindecarea psihicului este, mai degraba, permisiunea acordata altui om pentru a se vindeca. Incercand vindecarea unei persoane care nu si-o doreste defel, nu putem realiza mare lucru. Este ca si cum am ordona ploii sa se dezlantuie intr-o zi absolut senina. Mai bine am cere Soarelui sa straluceasca.
Ne va fi mult mai usor daca il vom intreba pe cel venit sa solicite vindecarea daca doreste sa se vindece, iar apoi, intrand in transa, dupa efectuarea citirii, sa punem din nou intrebarea si sa aflam de la organismul pacientului daca acesta doreste sa fie vindecat. Asa cum am aratat anterior, pacientul nu ne permite sa incepem vindecarea, iar noi putem intelege aceasta si raspunsul la intrebarea de mai sus va fi evident. In majoritatea cazurilor, persoana care nu doreste sa fie vindecata nici nu-si cunoaste aceasta atitudine. Daca i-o vom dezvalui, rugand-o sa se razgandeasca, poate ca va reusi sa-si puna ordine in simtaminte si sa le transfere la nivelul constiintei atunci cand va putea sa faca o alegere. Pacientul poate sa aleaga vindecarea sau boala si, in functie de aceasta, putem actiona.

NARCOTICELE si ALCOOLUL

Uneori omul nu doreste sa fie vindecat, mai ales daca simte ca in acest fel trebuie sa renunte la ceva. De exemplu, cei care au folosit timp indelungat tranchilizante capata dependenta fizica sau psihica fata de medicamentul lor preferat sau sticluta preferata.
Daca o persoana ia zilnic, timp de sase ani, opium, mintea sa este total dependenta si nu va mai putea trai fara acest preparat din mac, din care ia cate putin in fiecare dimineata. Daca ii vom spune: ,,Lasa opiumul si fa o plimbare”, mintea lui nu va fi capabila sa se supuna acestei sugestii.
Oamenii care iau multe medicamente au nevoie sa fie asigurati ca vor supravietui in cazul renuntarii la ele. Mintea lor trebuie sa stie precis ca nu vor pieri daca vor renunta la pastile. Uneori, cei care folosesc narcotice nu vor sa se gandeasca la aceasta. Dar, daca dorim sa luptam cu succes impotriva bolii, este bine sa stim cu ce anume trebuie sa ne luptam.
Primul pas in stabilirea adevarului in problema folosirii narcoticelor de catre pacient este intrebarea adresata direct. Daca raspunsul nu ne satisface, vom stabili adevarul pe cale psihica. Daca tratam o persoana care foloseste narcotice, trebuie sa o convingem ca poate sa continue sa le foloseasca daca vrea, dar poate si sa renunte la ele. Fiinta umana doreste adesea sa renunte la narcotice, pe cand mintea si trupul ar dori sa le pastreze.
In cazul tratamentului aplicat unei persoane care foloseste narcoticele, alcool, mai intai trebuie sa o impamantam cum se cuvine prin prima chakra, precum si prin talpile picioarelor. Apoi, ii purificam bine prima chakra si o umplem cu energie aurie sau albastru-deschis, in functie de nevoile de linistire (energie albastru-deschis) sau de excitatie (energie aurie). Cand vindecarea se va incheia, il vom obliga pe pacient sa faca ceva ce ar putea face trupul lui fara medicamente.
Substantele nocive aflate in unele medicamente administrate in cantitati mari se acumuleaza in corp, facandu-1 dependent. La schimbarea medicamentelor are loc socul psihic, persoana neputand accepta aceasta. Noul medicament nu va avea efect, deoarece corpul nu renunta la ideea ca acesta a fost schimbat si va continua sa se imbolnaveasca. Utilizarea unui anumit narcotic poate fi considerata corecta, incorecta sau indiferenta. Va amintim doar ca cei dependenti fata de un narcotic sau mai multe sunt inclinati sa se orienteze cu usurinta catre ,,supravietuire”, indeosebi daca simt ca pot fi luate preparatele preferate. Prin narcotice intelegem nu numai tranchilizantele si mijloacele excitante, ci si marijuana, alcoolul, tutunul si cafeaua.

MOARTEA

Vorbim despre supravietuire si analizam in prezenta lucrare problema concentrarii oamenilor pe supravietuire atunci cand simt ca-i ameninta ceva. Supravietuirea este opusa mortii. Iar moartea este pentru majoritatea oamenilor Marea Necunoscuta. Sau, mai simplu, este cu adevarat o imensa schimbare.
Unele suflete parasesc greu planul fizic dupa moartea trupului, fie pentru ca nu au reusit sa duca la sfarsit o misiune printre cei vii, fie pentru ca sunt derutati, nestiind un timp din care plan al existentei fac parte.
Doctori in medicina, Elisabeth Kiibler Ross si Raymond S. Moody, au petrecut multe ceasuri la capatul muribunzilor, ca si in preajma celor care au cunoscut moartea clinica, dar au fost readusi la viata.
Acestia au povestit lucruri uimitoare despre ceea ce au simtit si trait in timp ce mureau si cat au fost morti. Senzatiile lor coincid cu cele descrise de mediumuri si mistici pe durata mai multor milenii.
In lucrarea sa „ Viata de dupa viata”, doctorul Moody prezinta ,,Trairea teoretic ideala” sau ,,completa” care include in general elementele comune pe care acesta le-a descoperit la cea mai mare parte a celor 150 de cazuri de moarte clinica pe care le-a studiat. Consideram indicat sa prezentam aici aceasta descriere:
“Un om moare si, cand atinge varful celei mai puternice crize fizice, aude cum medicul il declara mort. Apoi, el incepe sa auda un zgomot neplacut, ca un dangat puternic sau un zbarnait si, in acelasi timp, simte ca se deplaseaza rapid printr-un tunej lung si intunecos. Se vede dintr-o data in afara corpului sau fizic. Totusi el inca se afla in acesta, isi priveste propriul corp de la distanta, ca un spectator. Observa eforturile echipei de reanimare care incearca sa-l readuca la viata, aflandu-se in continuare in aceasta situatie neobisnuita si resimtind o emotie puternica.
Dupa un timp, persoana respectiva se linisteste si se obisnuieste cu starea sa. Omul constata ca are si acum un corp, dar de cu totul alta natura, avand alte forte decat corpul pe care tocmai l-a parasit. Acolo este intampinat de alte persoane, care vin sa-l ajute. El recunoaste intre ei prieteni decedati anterior si in fata lui apare un suflet iubitor, plin de caldura, pe care nu l-a mai vazut sufletul luminii.
Acest suflet il intreaba fara vorbe, facandu-1 sa arunce o privire asupra intregii sale vieti, si ii arata esenta principalelor evenimente din viata lui. Sufletul pornit in calatorie simte ca se apropie de un fel de bariera sau hotar, care formeaza desigur limita dintre viata pamanteasca si cea care ii urmeaza. Aici el intelege ca trebuie sa se intoarca, sa revina pe Pamant, caci momentul mortii nu a sosit inca pentru el. In acest moment incepe sa se impotriveasca, fiindca a cunoscut ce urmeaza dupa viata si nu mai vrea sa se intoarca pe Pamant. Este plin de un sentiment de bucurie fara margini, de iubire si de liniste. Dar, cu toata impotrivirea, sufletul revine in corpul fizic si continua sa traiasca.” (Raymond S. Moody, doctor in medicina – Viata de dupa viata, pag. 21-22, New York, 1975.)
Doctorul Moody a lucrat cu acei alesi care traiesc printre noi si ne pot spune foarte exact ce a reprezentat moartea pentru ei. Ceilalti oameni se pot baza pe propriile lor trairi sau pe credintele religioase, inclusiv cele in care se spune ca dupa moarte nu stim nimic.
De obicei moartea ne sperie pentru ca este unul dintre cele mai importante momente din viata unui om si pentru ca majoritatea oamenilor vii nu au cunoscut-o prin traire proprie. Cand situatiile de viata se incarca in mod deosebit de stres, corpul este cuprins de o spaima in fata amenintarii de a inceta sa existe. Toate reactiile in fata spaimei sunt definite pana la un punct de spaima omului in fata propriei sale morti. Cand ne speriem de un paianjen, de un cosmar sau de o umbra ciudata care apare noaptea tarziu in usa camerei noastre, teama aceasta este echivalenta cu teama de moarte.
In orice stare de frica omul se regleaza automat pe regim de supravietuire, aceasta ii este reactia fizica. In aceasta stare corpul apeleaza la prima chakra, eliberand din aceasta cunostintele privind supravietuirea, care il ajuta sa mentina viata.
In majoritatea situatiilor, in realitate nu este nevoie sa recurgem la aceste masuri. Foarte putini paianjeni sunt periculosi. Cele mai multe cosmaruri nu ne apropie de moarte, ci, mai degraba, de problema supravietuirii. Iar majoritatea umbrelor care ne sperie se dovedesc a fi umbrele copacilor, pisicilor sau vecinilor.
Majoritatea situatiilor menite sa starneasca spaima sunt legate de problema supravietuirii, provocand de cele mai muite ori reactii de la centrii ce nu sunt legati de energia de supravietuire: emotii, comunicare, intuitie etc. Ne putem astepta ca nu intotdeauna corpul sa cunoasca acestea, sa foloseasca aceste spaime pentru a trimite semnale de pericol ce trebuie sa ne trezeasca.
De fiecare data cand ne cuprinde spaima, astfel incat provoaca reactii limita, amplificam inevitabil aceasta spaima, care incepe sa predomine in viata noastra. Oamenii care si-au trait deja propria moarte, cei pe care i-a studiat doctorul Moody, ca si cei care au ajuns pana in pragul mortii, cum ar fi supravietuitorii din lagarele de concentrare fasciste, din accidente sau diferite cataclisme, de pilda cutremure – acestia isi pastreaza calmul si demnitatea in timpul acestor zguduiri care ne fac pe toti sa tremuram pentru propria noastra viata si sa ne orientam spre supravietuire.
Dar o astfel de orientare spre supravietuire se poate manifesta si mai putin evident: aflandu-ne intr-o situatie analoaga, simtim nevoia sa ne ascundem, devenim extrem de somnorosi, obositi si plictisiti. Dorinta de a merge la culcare, ca si aceea de a ne indeparta fizic, este adesea o manifestare psihica curenta, menita sa ne fereasca de conflictul cu fenomenul de care ne temem.
O situatie de stres care nu apare in urma unui pericol de moarte provoaca mai degraba reactii normale, reactii deschise de spaima, decat o crestere a adrenalinei in sange, caci este evident ca reactia de teama ,,pura” (lupta sau fuga) nu este potrivita in acest caz. Oamenii care au suportat o moarte clinica au invatat foarte multe in timpul acestor trairi, pe cand toti ceilalti consuma cantitati colosale de energie pentru a o evita. Dupa ce s-au aflat fata in fata cu moartea, ei sunt calmi in fata pericolului, dar si acesti oameni sunt speriati uneori. Dar spaimele lor se deosebesc mult de spaimele celor care nu stiu ca” de frica nu se moare” si ca moartea in sine nu reprezinta sfarsitul vietii noastre constiente.
Ca vindecatori vom capata posibilitatea sa studiem numeroase manifestari ale fricii. Oamenii care solicita sa ii vindecam se tem de obicei ca vom reusi sa-i vindecam, ceea ce este greu de acceptat, se tern ca vor trebui sa se elibereze de boala lor. Efectuand citirea psihica in vederea vindecarii, vom observa in aura oamenilor o cantitate imensa de simboluri care exprima cele mai contradictorii spaime. Uneori reusim sa-i ajutam pe oameni sa-si vada spaimele, alteori nu. De obicei insa, cand constatam o spaima in corpul energetic al unui om, vom descoperi ca aceasta este legata uluitor de simplu, nemijlocit, cu boala sa.
Cand citim spaima in corpul energetic al omului, trebuie sa dam o deosebita atentie primei chakre a acestuia, chakrelor picioarelor si tijei de impamantare. Daca toate acestea sunt pure si rezistente, corpul poate fi sigur de absenta pericolelor si omul poate sa elibereze o mare cantitate de energie psihica pentru a lucra cu celelalte centre energetice si asupra altor probleme.
Ca vindecatori putem vedea si o multime din propriile noastre spaime. Indiferent ce am invatat din carti si pe baza propriei experiente, indiferent de durata activitatii in domeniul psihic, continuam sa traim in lumea materiala, fizica. Avem un corp, fiecare dintre noi este un om viu si mai devreme sau mai tarziu va trebui sa ne intalnim cu propria moarte.
Teama in fata altor persoane si a problemelor de viata exista permanent in noi, pentru ca moartea va ramane o traire invaluita in taina pana in momentnl in care vom muri, dar si pentru ca in aceasta viata suntem fixati asupra laturii materiale. Moartea reprezinta pentru noi o enigma pe care o rezolvam murind. Moartea fiecaruia dintre noi exista in propria persoana, este insotitorul nostru permanent, se ascunde in hainele noastre, doarme alaturi de noi si asista la fiecare cuvant si fapta. De aceea trebuie sa ne obisnuim cu ea. Daca ne impotrivim spaimei de moarte, ne va fi mereu frica sa murim. Si aceasta spaima patrunde in fiecare aspect al vietii noastre. Daca, dimpotriva, ne cunoastem propria moarte, destinam din viata noastra un spatiu psihic pentru noi si moartea noastra, deoarece trebuie sa o privim ca pe “o parte din propria noastra viata”.
Si atunci teama incepe sa se risipeasca si ne paraseste tot asa cum ii va parasi pe pacientii si prietenii nostri cand vom incepe sa lucram cu ei. Atunci ne vom bucura de viata. ,,De ce mor oamenii?” intr-adevar, cine stie de ce mor oamenii? Lucrurile apar astfel numai acelora care, in alegerea cailor de cunoastere a scopurilor propriului suflet, abordeaza aceasta problema de pe pozitia trairii mortii.
Din punct de vedere psihic, se poate considera ca oamenii se imbolnavesc pentru a afla ceva despre peregrinarile lor in plan fizic. Ei invata sa-si intampine spaimele si dorintele, isi cunosc legaturile cu viata si cu propriul trup si afla cate putin din ceea ce sunt in realitate, nu ceea ce sunt trupurile sau mintile lor, intelectul sau emotiile lor, desi vor afla si despre acestea, vor afla ca fiecare din aspectele prezentate reprezinta o parte a fiintei lor. Dar ei vor afla despre ceea ce sunt in realitate: cine este aceasta fiinta, suflet sau esenta, care se ascunde dupa diferite forme ale existentei materiale, care este imbracata in forme materiale, pentru a exista si aici pe Pamant, pentru a invata, a iubi si a creste.

LEGATURILE KARMICE

Legaturile karmice contin informatii despre destinul nostru trasat si orientat de ceruri, atat din vietile anterioare, cat si din viata actuala. In momentul cand omul repeta o greseala din vietile anterioare, in aceasta viata, le aduce automat pe toate sub acelasi numitor comun. Cand omul este biciuit de soarta, nu-si da seama de ce a venit pe Pamant. Inseamna ca a mai trait aceasta clipa in alte vieti si, revenind sa invete sa-si repare greselile, le repeta lasandu-le nerezolvate. In mitologia budista exista fiinte numite ,,bodisatva”. Bodisatva este cel predestinat sa devina Buddha (fiinta luminata si atotstiutoare), dar care si-a luat obligatia ca, in loc sa duca o existenta in stare de iluminare, sa revina iar si iar in forma fizica, muritoare, pentru a ajuta toate fiintele aflate in suferinta sa devina iluminate. Budistii il considera pe gathama Budda o fiinta la fel ca lisus Hristos. Intr-adevar, daca privim invatatura lor, scrierile marilor prooroci si vindecatori si semnele Dumnezeiesti, vom intelege ca ei au vazut atat de clar faptul ca noi toti formam o singura fiinta, incat nu le-ar fi stat in putinta sa ramana in Ceruri sau in Nirvana cu zambetul pe buze, asteptand sa ne inaltam cu totii pana la ei. Ei vad ca si noi, si ei, suntem un tot, ca atat timp cat un singur om ramane in intuneric, impartim cu totii ratacirile si jugul sau.
De aceea trebuie sa fie clar ca noi toti trebuie sa traim si sa murim, sa traim si sa murim si iar sa traim si sa murim, pana cand viata si moartea vor deveni, pentru fiecare dintre noi, doua laturi ale unui singur proces, in care suntem constienti ca noi suntem cu adevarat zei si fiecare dintre noi constituie parte din tot ceea ce exista. Iar viata si moartea noastra iau parte la maretul proces al devenirii, caci venim cu totii sa privim chipul Domnului si sa devenim o parte din El.

La sfarsitul acestor cursuri numai daca veti dori, va voi prezenta, o tehnica de curatare a karmei respectiv „tehnica de stergere a pacatelor, blestemelor si farmecelor tale si ale neamului neamului tau pana la a noua generatie”.
Dupa cum stim cu totii, cand ne nastem avem deja un bagaj destul de consistent de pacate (karma) care il caram din vietile anterioare de la neamul neamului nostru. Daca vom sterge pacatele neamului neamului nostru ei isi vor gasi linistea si se vor ridica spre lumina iar noua ne va fi mai bine.
Daca mai doriti si alte informatii, spre exemplu schimbarea frecventei numelui unei persoane care sufera de o boala incurabila si care in viitor nu se va mai insanatosi se poate schimba frecventa numelui si acea persoana va functiona pe alta frecventa a numelui si alt destin.

Lasă un comentariu